0
Legal validity in the theory of preventive consumer law in digital advertising

Legal validity in the theory of preventive consumer law in digital advertising

By: Dr. Camilo Alfonso Escobar Mora © Founder of JURÍDIA – Learning and Research Center for Preventive Consumer Law in Digital Advertising www.juridia.co     Introduction   The theory of preventive consumer law in digital advertising (created by the author of this article) made (included: created) clarity about juridical (including: legal) validity. Both at a […]

Read More »
Consumer personal data processing (treatment) in our theory

Consumer personal data processing (treatment) in our theory

By: Dr. Camilo Alfonso Escobar Mora © Founder of JURÍDIA – Learning and Research Center for Preventive Consumer Law in Digital Advertising www.juridia.co   In our theory of preventive consumer law in digital advertising the processing (treatment) of consumer personal data means the legal act that a person makes (physical —natural— or moral —juridical—) that […]

Read More »
El tratamiento del dato personal del consumidor en nuestra teoría

El tratamiento del dato personal del consumidor en nuestra teoría

Por: Dr. Camilo Alfonso Escobar Mora © Fundador de JURÍDIA – Centro de Enseñanza e Investigación de Derecho Preventivo del Consumo en la Publicidad Digital www.juridia.co   En nuestra teoría de derecho preventivo del consumo en la publicidad digital el tratamiento del dato personal del consumidor significa el acto jurídico que hace una persona (física […]

Read More »
Artículo de nuestro Fundador para el periódico Ámbito Jurídico (sobre la aplicación de la inteligencia artificial en su teoría)

Artículo de nuestro Fundador para el periódico Ámbito Jurídico (sobre la aplicación de la inteligencia artificial en su teoría)

Les participamos el siguiente artículo de nuestro Fundador para el periódico Ámbito Jurídico en el que comunica los fundamentos de la diligencia (diligencia mercantil) para la validez jurídica de la creación y/o uso de inteligencia artificial en su teoría de derecho preventivo del consumo en la publicidad digital.   Artículo en ÁMBITO JURÍDICO   Aplicación […]

Read More »
Attention of digital business advertising in our theory

Attention of digital business advertising in our theory

By: Dr. Camilo Alfonso Escobar Mora © Founder of JURÍDIA – Learning and Research Center for Preventive Consumer Law in Digital Advertising www.juridia.co   In our theory of preventive consumer law in digital advertising the attention of advertising means that the company (commercial company) assumes the effect it causes. That is to say: that company […]

Read More »
Calendario de conferencias JURÍDIA en línea (gratuitas) 2019

Calendario de conferencias JURÍDIA en línea (gratuitas) 2019

CALENDARIO DE CONFERENCIAS JURÍDIA EN LÍNEA (GRATUITAS)     Conferencia Conferencista Exclusiva para este perfil Fecha y horario Forma de inscripción El derecho preventivo del consumo en el funcionamiento de la publicidad digital. A cargo de nuestro Fundador: Camilo Escobar Mora. Ph.D. en derecho. Creador de la teoría. Escritor. Profesor. Investigador senior. Directores de publicidad […]

Read More »
Communication of business digital advertising in our theory

Communication of business digital advertising in our theory

By: Dr. Camilo Alfonso Escobar Mora © Founder of JURÍDIA – Learning and Research Center for Preventive Consumer Law in Digital Advertising www.juridia.co   In our theory of preventive consumer law in digital advertising communication of advertising is the way in which the message is transmitted and must be valid. It is valid if each […]

Read More »